lördag, oktober 27, 2012

Jobbat lite mer än jag borde, vilket idag gör mig lite tröttare än vanligt. Har inga som helst måsten idag. Kropp & knopp ska få vila sig vilket dom gör bäst på stranden i sällskap med go musik & en skvallerblaska. Dock bjuder vädret på moln, men är man ledig, då är det stranden som gäller. Veckan har varit tuff, en av dom tuffaste jag haft som guide. Men att i slutet kunna blicka tillbaka & se att man faktiskt klarade av det gör att man bara höjer sig ett lite extra snäpp & att nästa utmaning kan ses med två ögon fulla av positiv anda. Gårdagens jobbdag spenderade jag på flygplatsen. Först på morgonen, hem för att sova några timmar & sedan tillbaka till kvällen. Att ett av våra flyg var försenat 2,5 timme & att jag & min kollega fint fick sitta & vänta gjorde det inte lättare. Efter några händelser senare som fått mina nerver att darra till rejält avslutade jag & busschauffören den sega natten med att greppa varsin mikrofon i bussen & tillsammans skrika ut all nervositet under tonerna av: summer of 69. Sängen skrek efter mig när jag entrade hemma klockan 02.00 & 8 timmar senare vaknade jag upp & kände ett lugn. Den ständiga to do listan har jag skrotat för dagen, för just nu vill jag bara ha en skön dag där jag får göra vad jag vill utan någon som helst tidspress eller måsten. För mig är det verkligen att kunna unna sig. Det behöver inte handla om något som helst annat, än att bara få lite tid med sig själv & att kunna stanna upp & faktiskt njuta av omgivningen man befinner sig i. Med dom kloka orden, säger jag peace out för idag & säger tjäna läget bakom mina solglasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar