onsdag, september 12, 2012

Glädjespridaren Danielle & jag
A negative thinker makes everyhing worse, heavier, and harder. A positive thinker makes everyhing better, lighter, and easier. Det där med att tänka positivt gör ens vardag mycket lättare. Bara för att man stöter på en dålig dag betyder det inte att man har ett dåligt liv. & i min värld finns det heller inga dåliga dagar - för det är inte problem man stöter på, bara möjligheter. Om man går in med inställningen om att saker & ting kommer gå rätt åt pipsvängen så blir även resultatet därefter. Varför inte bara dra på det finaste en människa har, nämligen leendet & möta alla situationer med en positiv anda? Jag kan erkänna, jag har svårt för människor som är surmulna, har armarna i kors & sprider dålig stämning. Istället omger jag mig med människor som, liksom jag, ser glaset halvfullt istället för halvtomt. "Imorgon är det tisdag, jag hatar tisdagar", sorry att säga det, men redan där har du själv gjort din kommande dag till den sämsta. It´s all in your mind. Finns en väldigt fin quote som säger: "whether you think you can or you think you can’t, you’re right". Think about that.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar