tisdag, september 25, 2012

Inatt, 04.00, la jag huvudet på kudden & slumrade. Imorse 07.00, klev jag upp för att åka till jobbet. Jag är tillbaka på turkisk mark & har börjat förstå att mina dagar här är räknade. På måndag 10.50 sitter jag på flyget mot Istanbul som sedan tar mig vidare till Madrid & slutligen Las Palmas. Jag har haft en oerhört avkopplande & underbar semester hemma i Sverige som har innehållit det mesta man kan tänkas hinna med. Känns bara enormt tråkigt att vara sprudlande glad när man säger hej till sina vänner, för att bara några timmar senare skiljas åt igen. Det var en delad tjej som igår satt i taxin påväg till Arlanda. Utanför fönstret svepte dom svenska skogarna förbi & inne i värmen lärde taxichauffören mig nya turkiska ord då det framkom att han har sitt ursprung i min nuvarande hemstad. Där snackar vi kontraster & en vardag jag numera lever i. I Sverige finns alla mina älskade, jag kan se er, följa er precis som från taxin. Men så har vi hav & avstånd mellan oss, som fönstret, & innanför är där jag trivs. Jag sitter bekvämt, lär mig nya saker & livet fortsätter, likt taxins framfärd på motorvägen. Vilken jämförelse va? Nu ska jag slumra igen. En powernap innan jag ska iväg på service i min egen ensamhet. Folket börjar försvinna härifrån en efter en, & snart är det även min tur att få uppleva ny kultur & nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar