torsdag, september 20, 2012

Ny kalufs
Med ny hårman ska jag snart bege mig iväg till hemlig destination. Dagarna här hemma flyger förbi & jag har knappt hunnit förstå att jag befinner mig på hemmaplan innan det snart är dags för flyget tillbaka till Turkiet. Igår tog jag bilen till Åmmeberg där det blev en heldag. Massa mys, massa prat. Hälsade på min vän Johan, kikade in i morfars snickerboa, fikade & stoade med mina tre småkusiner där jag även fick hälsa på en liten kanin, en hund, några fiskar, hönor, tuppar & en liten kyckling & tjitt tjattade med mormor & moster. Att ta sig ut på landet & träffa sin älskade släkt är en riktig semesterdag. Kvällen spenderade jag självklart framför premier league i sällskap av farsgubben. Jag trivs hemma, det gör jag, men någonstans inom mig känner jag längtan efter att åka tillbaka till mitt jobb & en vardag med fullt ös. Mitt hem kommer alltid finnas kvar, jag kommer alltid kunna återvända hit. Att få landa & smälta in vad dom tre senaste månaderna har fört med sig är nyttigt för mig. Poletten har fallit ner & gett mig insyn i att det jag tar mig an nu är så rätt det bara kan bli. Reseledare klingar rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar