fredag, september 14, 2012

Fina syster
Kick down blev lay down för mig. Medans alla kollegor är ute på hemligt äventyr dejtar jag kudden & huvudvärkstabletterna. Min kropp & knopp har sagt ifrån efter alla timmars hårt arbete & ständiga stress & press. Har fått väskan packad med kläderna som ska bytas ut under hemvistelsen & sinnet har fått sig lugn & ro. Imorgon är det halvdag vilket betyder endast kvällsservice, en heldag med service på söndag & sen ska jag hoppa på transfer bussen som tar mig ett steg närmare semesterveckan på hemmaplan. Bjuder på en otroligt fin bil på min ännu finare syster som jag tog när vi var i Egypten. Min vilja efter ett tryggt hem strävar ständigt uppåt. Men mitt liv i en resväska kommer fortsätta några år till. Sen, äntligen, får jag inreda mitt hem med alla underbara saker jag köpt på mig under åren. Att ha helt oanvända inredningsprylar & möbler som står i mina föräldrar hem & väntar får mig att inse att det finns något stort som väntar mig efter detta magiska äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar