tisdag, augusti 21, 2012

Guidelife är guidelife! Meningen som uttalas minst 3 gånger per dag när man är guide. Man vet aldrig vad som väntar under dagen & det som en gång var planerat, kan drastiskt ändras. 6-13 oktober var planen att tillsammans med mor & far njuta av en veckas semester i Alanya. Nu verkar det istället som att jag under denna tid redan har packat mina väskor & flyttat till Gran Canaria. Konstigt & säga det, men 16-23 september åker jag istället på semester till Sverige. En vecka hemma bland alla mina hjärtegull är otroligt efterlängtat. Efter den 23:e är mitt liv dock ett enda stort frågetecken. Antingen åker jag tillbaka till Turkiet för att packa ihop & stänga destinationen, eller så åker jag direkt från Sverige till mitt nya hem Maspalomas. Jag håller tummarna på att få åka tillbaka till Turkiet, få visa mina päron staden jag bott & levt i & sedan åka vidare. Men som sagt, guidelife är guidelife & du vet aldrig vad som väntar.. Åker jag direkt till Maspalomas från Sverige, betyder det att jag endast har 3,5 vecka kvar i Turkiet. Okej, nu fick jag magknip. Alanya har blivit mitt hem, det svider att lämna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar