tisdag, augusti 21, 2012

Springtur med inslag av lyx
En tillbaka blick på hur mitt liv utspelat sig sedan jag flyttade till Turkiet & jag blir helt utmattad. Det är nästintill surrealistiskt hur mycket jag hunnit uppleva & tagit mig för, men känslan av att det faktiskt är mitt liv & att allt i slutändan faktiskt är realistiskt får det att kittla till i magen. Gårdagsnatten beslöt sig för att hamna till historien & ofta sker dessa små galna ögonblick i sällskap med min partner in crime Agnes. Vi två tjejer som ständigt söker nya adrenalinkickar hamnade igår i en merca cab för att få uppleva känslan att flyga fram på Alanyas gator. Natten tog oss vidare mot barfota dans inne på en krog innan vi lyckades tappa bort varandra. Min kväll slutade med att jag med hjärtat i halsgropen & med högklackat på fötterna sprang ifrån en bil som jagade mig innan jag slutligen kom fram till vårat kontor där en lokalguide fick stopp på jakten. En motorcykelfärd senare kunde jag äntligen sluta ögonen & slumra till, tryggt hemma i min säng. När jag vaknade imorse av ett alarm som aldrig verkade vilja dämpa sig såg jag ut som ett frågetecken. Invankandes på kontoret en timme senare fick jag det bekräftat, min orealistiska dröm var verklighet.
-"I forgot to ask you, but what have you done these guys that were hunting you?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar