söndag, maj 26, 2013

Destination lycka

I 22 år har jag letat & efter 22 år fann jag den, den sanna lyckan, den totala glädjen. Jag är inte längre guide. Resignknappen fick sig ett tryck av ett skakigt & nervöst finger. Jag packade väskorna som jag levt i under det senaste året, kramade mina fina guidevänner farväl, landade några dagar på hemmaplan för att sedan slå ner rumpan på ett flygplan som tog mig till Filippinerna. Utanför flygplatsens portar stod han. Den underbara killen som trots ett liv i ovisshet fått mig att känna en otroligt stark trygghet. Ett besked om olika jobbdestinationer fick oss att ge upp lite av den värld vi under den senaste tiden levt i & istället satsa mer på det framtiden hade att ge: ett liv tillsammans. Under fem veckors tid upplevde vi vad Asien hade att erbjuda. Filippinerna, Malaysia & Hongkong. Under den här tiden slog mitt hjärta starkare & starkare för människan jag ständigt hade vid min sida. & att nu, i skrivandets stund, sitta mittemot honom på ett tåg med våra väskor återigen packade & återigen påväg mot en ny destination får hela min kropp att rysa utav njutning. Destination sambo. Nyper mig själv i armen till ett försök att vakna upp ur drömmen. Läser om det jag själv nyss skrivit ett antal gånger, destination s a m b o. Blicken lämnar dataskärmen & jag vilar ögonen på personen framför mig. Då förstår jag, min dröm, är min verklighet. & jag är. Lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar