fredag, februari 22, 2013

Isabella på våran balkong i Patong
Erik under gårdagens roadtrip
16 dagar semester & 4 dagar med pojkvännen har gått sedan jag sist uppdaterade. Jag har hunnit fylla 22 år, doppat tårna i Indiska Oceanen på Patongs strand, gått ett x antal kilometer längs med Bangla Road, besökt Phiphi öarna, druckit lite för många smoothies, flagnat desto mer, ätit mammas underbart goda mat, klivit av ett plan i minusgrader med flipflop på fötterna, hälsat på syster i Stockholm, många catch up med saknade personer, åkt go-kart med pojkvännen, roadtrip på Gran Canaria & idag avrundade jag dom 20 dagarna som gått med att låta tårarna rinna i takt med låten "long time". Semestern har varit underbar, 5 dagar hemma i Örebro & Kumla, 8 dagar i Thailand tillsammans med Isabella & 3 dagar i Stockholm hos syster. Totalt 36 flygtimmar, & jetlag deluxe. Kom tillbaka till Gran Canaria i måndags & framtills idag har jag ständigt umgåtts med Erik som jag nyligen pussade hejdå till. 3 månaders backpackning i Thailand väntar för herrn, vill inte ens tänka på hur mycket jag kommer sakna honom. För min del blir det tillbaka till vardagen & guidejobbet. Cirka en månad kvar på Gran Canaria innan jag packar väskorna & börjar ett nytt kapitel på Mallorca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar