onsdag, november 14, 2012

Sioux city
Gårdagens middag med tjejligan slutade på en karaoke bar som vi lyckades svänga till rejält. Idag har jag, Elin & Erik varit på Sioux City & studerat. En uppbyggd stad som bland annat bjöd på indianer, cowboys, x antal shower, vit alligator, hästar, kossor, ormar m.m.. Dagens roliga händelse var när jag blev uppdragen på scen för "duellen". På med hölstret, nedräkning 3,2,1 & sen snabbast få upp pistolen & "skjuta" personen som står flera meter bort. Skratt & applåder senare fick jag se mig besegrad då jag för det första knappt fick upp pistolen ur hölstret för att sedan med förundrad blick se på pistolen & undra hur fasiken man gjorde för att ladda den.. PANG & jag fick snällt kliva av scenen med svansen mellan benen. Efter besöket i staden for vi hemåt & jag & Elin letade länge efter energin för att orka städa upp efter gårdagen. Men sagt & gjort, & i en blänkande & fräsch lägenhet däckade vi senare i soffan. Några timmar senare begav jag mig tillsammans med alla andra guider mot en fotbolls arena för att heja fram våra duktiga killar som mötte Vings lag. Självklart körde vi över dom & vann matchen med 3-2. Nu är det sängläge, för imorgon ska jag sjunka som en sten ner mot havets botten. Dykning, snorkling & bad väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar