tisdag, november 27, 2012

Båten Supercat är rätt lyxig & så
Hemma efter en helt fantastisk dag med Surf Canaries. Fick en liten teorilektion innan det var dags för mig & mina 3 fina vänner att bege oss mot Las Palmas för att få prova att surfa på vågorna. Första timmen var katastrof. Vågorna var höga, vilket gjorde det svårt för oss nybörjare. Till & med våra instruktörer var lite tveksamma. Jag for runt som i en torktumlare. Fick brädan i ansiktet så jag fick fläskläpp. Gången efter blev jag nästan strypt av snöret som håller fast brädan till foten. & därefter kom en monstervåg som efter att jag & Cajsa utbytt skräckblickar till varandra försvann under vattenytan. Efter mellanmål & ny energi var det dags igen, & skam den som ger sig. Sista halvtimmen var så kul att jag aldrig ville gå upp ut vattnet. Jag kom upp på varenda våg & lyckan var total. Nära döden upplevelse blev till en helt otroligt rolig erfarenhet. Nu sitter jag hemma & försöker finna energi till kvällens fotbollsträning. Igår var jag & Elin ute & gick från 22.00-00.00. Halvväg igenom promenaden började det spöregna, men imorse var vi på det igen. Ganska mör i kroppen efter dagarnas alla träningar, så kanske får fotbollsträningen ligga lite i skymundan för en hemmakväll med mys & film. En powernap, sen får vi se vad kvällen bjuder på. Men surfa igen, det blir det garanterat.

1 kommentar:

  1. Nu var det fööör längesen du skrev något här tycker jag! ;) hoppas att allt är bra där borta :)

    Kram/din trogne läsare, Emma

    SvaraRadera