söndag, oktober 07, 2012

Ett stycke Jacueline under gårdagen
Imorgon har jag bott i Maspalomas i en vecka. Lägenheten är långt ifrån den standard som den lägenheten jag hade i Turkiet hade, men på något sätt känner jag mig mer hemma här. Vi har ingen pool, ingen jacuzzi (vi var bortskämda i Turkiet) & ganska långt till stranden, även det till skillnad från det jag hade under sommaren, men åh så jag trivs. Jag hade en fantastisk första säsong som guide i Alanya, & det är stort att säga det: men jag tror att denna säsong kommer bli ännu bättre. Under dagarna som har gått har intrycken varit hundratals. Jag har varit på en djurpark som är långt ifrån det vanliga & som jag rekommenderar alla som kommer till Gran Canaria att besöka. Jag har varit på kamelridning & offroad safari. Studerat Playa del Ingles, San Augustin & San Fernando. Dessutom har vi i teamet haft middag tillsammans & gårdagen spenderade jag hos Michelle & Anne, två danska kollegor, där vi drack vin & tjoade innan vi for iväg ut på krogen med alla andra kollegor. Det blev en sen natt som slutade runt 06.00 imorse. En sovmorgon & springtur senare sitter jag nu lite halvsliten i soffan med min sambo bredvid mig & vi försöker tillsammans slå våra kloka huvuden ihop för att fundera ut vad kvällen har att bjuda på. Eller ah, kloka huvuden & kloka huvuden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar