lördag, september 29, 2012

Herrn där uppe hörde mina böner så mitt välkomstmöte hölls enbart för svenskar. 30 stycken goa & glada turister som lyssnade på vad jag hade att säga. Att jag började mötet med en liten vit  lögn kan vi ju hålla lite sch sch om. Efter semesterveckan hemma i Sverige fick jag med mig förkylningsblåsor på läpparna vilket i dagens läge inte ser så värst fina ut. Men att säga att det är blåsor man haft får inte gästerna att bli så värst uppmuntrade, right? Att istället säga att man varit ute på båtutflykt & sett jätte många sköldpaddor, varav en liten en som alla fick pussa på går hem mer hos publiken. När jag fortsatte med att berätta om att det sedan blev min tur att pussa sköldpaddan, men att han då ville lite mer & därmed knep sig fast i läppen, blev dom helt till sig. Så öppnar man ett välkomstmöte med skratt. Dagen fortsatte galant med teamday. Elina & Maria hade anordnat dagen så allt hölls hemligt in i det sista för oss andra guider. Första överraskningen var brunch, sol & bad på en lyxig yacht klubb. Vidare hem för att få duscha & kliva i festblåsan för att sedan överraskas ännu en gång med att kliva på en partybåt. 5 timmar senare klev vi i land igen - några en aning blöta efter skumpartyt & några en aning ostabila, antingen sjösjuka eller pågrund av den fria baren som fanns under kvällen. Idag har jag avverkat 2 timmars service & resten av dagen är jag ledig. & med ledig menar jag tvätta, packa, städa, handla. Wuhu! Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar