måndag, augusti 13, 2012

Tobias, jag & Sofie
Tänkte lägga upp den köttiga bilden på det Sofie lyckades åstadkomma, men insåg att den nog inte var att rekommendera för känsliga tittare. Så istället bjuder jag på en bild när vi precis kommit på båten & Sofie försöker tjuvtitta lite i undran över vart hon befinner sig.

Börjar bli otroligt uttråkad av att vara ledig nu, vill dra på mig jobbuniformen & tillbaka till jobbet hur knas det än kan tyckas låta. I love my work. Min lediga gårdag njöt jag av genom att bara göra det som föll mig in. Sov till 15.00 (jag vet, sinnes, men det tar på krafterna att sjunga visor för en vän som precis spräckt upp hela benet), tog en simtur i poolen, hängde med scar leg & snicksnackade med massa vänner. Min andra lediga dag som idag har gått av stapeln har spenderats på en båt i sällskap med enbart mig själv. Satte på mig bikinin, tog med mig en bok, hörlurar & solkräm & sen följde jag med ut på vågorna för att njuta av 6 timmar på böljan blå. Har precis kommit hem från en riktig trevlig kväll då jag & Agnes begav oss hem till Zeynep, en otrolig dam som är bosatt i Alanya & är lokalguide på några av våra utflykter. Hon bjöd oss på en riktig ramadan middag & jag har nog aldrig varit så proppmätt som jag är nu. Tröttheten checkar in & det blir bums i säng. Halvledig imorgon vilket betyder sovmorgon, springrunda, frukthandling & därefter bege sig mot jobbet för en kväll med service. 2,5 lediga dagar har snart nått sitt slut & jag ser verkligen fram emot en vecka med service, flygplats & utflykt. Som sagt, I love my work.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar