måndag, augusti 06, 2012

Imorgon är det äntligen tillbaka till arbetet. Hade inte magbakterierna tagit död på mig så hade tristessen gjort det. Dagarna går såå långsamt när man inte jobbar. Fick iallafall mycket gjort idag. Sopkvasten åkte fram liksom moppkvasten, tvättmaskinen kördes igång fyra gånger, det bäddades rent i sängar, tvättades fönster & hämtades ut medicin innan jag däckade i min nya fräscha säng med lite soft litteratur läsning. Avverkade en timme ute i solen också, men mer än så orkade jag inte pina mig igenom. I know i know, ni skulle inget hellre än vilja ligga ute i solen & pressa samtidigt som jag anser att vara inne med aircondition är vardagslyx för mig. I lägenheten var det bara för några sekunder sedan full liv & rörelse med kollegor som skulle ut & svänga sina lurviga till musikens härliga rytm. Själv satt jag & tittade på & kände en uns avundsjuka. Men nu ska jag vara duktig med att äta medicin & låta kroppen vila innan jag kan sätta igång duracell kaninen på max igen. Lite läsning sen väntar skönhetssömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar