onsdag, augusti 01, 2012

Det är som när någon elak typ berättar för ett barn att tomten inte finns. Likväl uttryckte jag & min syster oss när vi insåg att vi inte kommer se varandra på 6 månader. Ansiktsuttrycken talar sitt tydliga språk. Idag åkte hon hem till swädän igen. Brutalt utomordentligt tråkigt och sorgsamt. Men what to do. Plikten kallar för henne liksom den gör för mig här i Alanya. Idag skickade jag in ansökan ínför vinterdestinationen. Crossing my fingers om att jag får mitt första val, det vore ju en sann dröm om jag fick den & jag vet även att min lilla storasyster får en dröm uppfylld då hon kan komma & hälsa på mig i just detta sagolika land. Ikväll är det återhämtning på ingång. Det tar på krafterna att sina nära & kära på besök då man inte vill missa en endaste sekund med dom. Men ikväll tar jag en kväll för mig själv, andas lite, hämtar lite kraft för att imorgon sticka ut med 40 talet gäster på utflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar