söndag, augusti 05, 2012

3 dagar med diet bestående av dropp, morfin & antibiotika är inte så vidare. Adderar alltså 3 dagar på turkiskt sjukhus & är nu sammanlagt uppe i en vecka liggandes i en sjukhussäng. När sjuksköterskorna & läkarna säger "Merhaba Jasline" (dom kan inte säga Jacueline) när jag kommer in på akuten, då vet man att man inte bör komma tillbaka. Igenkänd på sjukhus är inte riktigt den statusen man vill nå upp till. Var dock med om en liten rolig händelse igår när en sjuksköterska kommer in & ska ge mig medicin när hon helt tvärt stannar upp, kollar på mig i flera sekunder & säger "Jasline, you are very beautiful, and your eyes too". Ganska uppe i det blå av all morfin, med håret i en knut, sjukhuskläder på & blodstänk här & var så tycker tydligen vissa turkar att man är vacker ändå. Och inte nog med det så hämtar hon två av sina kollegor för att visa dom den konstiga varelsen aka mig som tydligen var vacker i all turbulens. Nåväl, nu är jag hemma igen & ska äta antibiotika några dagar framöver för att få bort alla bakterier. Nog för att turkiska sjukhus är bra, enormt trevlig & kunnig personal, men efter sammanlagt 7 dagar så säger jag faktiskt att nu får det vara nog. Mitt stackars immunförsvar finns snart inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar