fredag, juli 20, 2012

Aliens?
Tankestugan är i fullgång. Haft lite för många dagar & timmar att ägna mig åt att bara tänka så just nu är det lite kaos i hjärnbalken. Jag trivs här i Alanya, I do, men det hindrar mig ändå inte från att längta lite hem. Eller, egentligen längtar jag inte "hem", utan bara efter alla löjligt saknade individer. Jag vet att jag inte bara kommer göra den här säsongen som reseledare & sen flytta hem igen. Jag kommer att arbeta mig igenom säsong 2 också, kanske även 3 & 4? Who knows. Jag är lite rädd för att jag inte kommer kunna flytta hem igen & påbörja ett "normalt" liv. Jag behöver fart & fläkt, jag behöver nya utmaningar dag ut & dag in. Att få byta destination ett halvår i sänder, det kan ju inte bli bättre? Hur ska jag kunna flytta hem & vara i en & samma stad i många år framöver? Jag blir mätt för fort. När jag var på hemmaplan bytte jag lägenhet, jag bytte stad, fotbollslag, jobb, hit & dit, fram & tillbaka, aldrig riktigt nöjd. Hade fyra olika gymkort för att jag inte riktigt kunde bestämma mig. Alltid varit lite kluven. Lite misstänksam att det väntar något bättre bakom nästa hörn. Vänder på myntet 10 gånger om. Jag blir trött på mig själv att jag aldrig riktigt kan tillåta mig själv att vara tillfreds med vardagen. & avundsjuk på dom som trivs med att dagarna rullar på i en & samma trygghetszoon. Jag vet varken ut eller in just nu. Jag är inne på dom där stora förbannade jävla frågorna: "vad vill jacueline göra med sitt liv"? "vad vill jacueline bli när hon blir stor"? "vart vill jacueline bosätta sig & skaffa familj"? Måste man ha ett hum om det här, eller räcker det bara med att leva lite "carpe diem" så löser sig resten av sig själv? Jag är nog sämst i världen på att planera vad som ska ske. Istället löser jag det mesta med positivitet, det har liksom vägt över. Det som skiter sig, löser sig i slutändan med glatt humör. Men plugga? Jovisst, men till vad? Jag har alltid velat bli fotograf, men det blev till en hobby som sedan rann ut i sanden lite. Dags att återuppta? We will see. Just nu är det destination världen som ligger framför mina fötter. Så pass mycket, eller lite, framförhållning sker i min värld just nu. CONFUSED.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar