söndag, juni 24, 2012

Turkey, my new home!

Det var ett tag sen sist & jag ber så hemskt mycket om ursäkt. 5 veckor i Spanien och reseledarutbildningen var det roligaste & mest intensiva jag gjort i hela mitt liv. Efter utbildningen var jag hemma i ungefär en månad då jag träffade vänner, spelade fotboll och besökte Stockholm ett x antal gånger. & nu har jag alltså tagit mitt pick & pack & flyttat till Turkiet där jag blir kvar i 5 månader.

Så, nu är alltså bloggen igång igen efter mycket tjat från vänner & familj: eller rättare sagt, ni nyfikna nissar som vill hänga med om vad jag egentligen pysslar med om dagarna.

Har bott i Turkiet i snart en vecka & jag stormtrivs redan. Bor i en etagelägenhet med fyra balkonger tillsammans med två andra tjejer och min syssling. Har pool precis utanför & strand & hav bara fem minuter bort. Bor i ett område kallat Oba, som ligger cirka 15 minuter utanför Alanya. Med dolmusbussar tar man sig lätt & smidigt in till stan, & bussbiljetterna här är liiiite billigare än hemma, här betalar man 1,25 turkisk lira, vilket är ungefär 5 kronor.

Vädret här är strålande sol & temperaturen ligger på 40 grader, & jag som tycker att det är varmt får höra av kollegor att "vänta du bara, i juli & augusti kommer den riktiga värmen". Så hej svettlökar, ni får jobba flitigt om en månad.

Jobbet då? Jo så här är det, under två veckor ska jag studera allt som har med guide att göra, sen får jag äntligen kliva i uniformen & börja arbeta, kan knappt bärga mig! Need to hurry up, shopping & middag med teamet väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar