söndag, juni 24, 2012

Precis hemkommen från en minst sagt aptitlig kväll. Vi serviceguider fick äran att tillsammans äta på Lokanta Su & efter alla dussintals rätter är min magsäck verkligen uttöjd, varför? Vi fick nämligen prova på 5 förrätter, 3 huvudrätter & 2 efterrätter, & eftersom all mat var otroligt god, så fanns det inget stopp. Paltkoman börjar hitta sin rätta plats så snart blir det svandyk ner i sängen innan klockan ringer för en tidig powerwalk tillsammans med Danielle. Har äntligen köpt mig den modernaste telefonen också, hej nokia & hej snake, men framförallt: hej turkiskt nummer & turkcell.

Dagen till ära fick jag möjlighet att köra bil för första gången i Turkiet. Satte mig taggad bakom ratten, ställde in sätet rätt, startade bilen & rullade ut från parkeringen. "Fan tjejer, det här går ju bra": 15 meter senare tog min resa slut då jag blev stoppad av polisen. Blondinen bakom ratten hittade för det första inte knappen för att veva ner rutan, så hon fick istället öppna bildörren. Sedan förstod hon inte vad polismannen stod & gormade åt så hon formade hela sitt kroppspråk till ett frågetecken. När han sedan (något besvärad) pekade på bilens framlysen fick han till svar "what?!?": SÅ, han tog helt enkelt saken i sina egna händer, böjde sig in i bilen & klickade på lysena åt henne. Att tjejen i fråga sedan höll på att få motorstopp direkt efter kan vi ju hålla hemligt, men iväg kom vi, & vägen; den såg jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar