måndag, augusti 01, 2011

Har ännu en gång haft en riktigt fyihelvetes bra helg. Är minsann en riktig helgsemestrare, denna gång blev det gbg fredag till söndag. Bodde hemma hos familjen Branzell som är så där riktigt galet underbara. Umgicks och pratade skit hela fredagskvällen. På lördagen drog jag och syster in till stan för att shoppa, fika och till kvällen catcha up med fyra vänner. Vi tjejer beställde in 200 gram kött medans grabbarna dunkade på med "sitting bull", dvs 1kg kött var. Den var en bjässe till köttbit kan jag lova. Philipe skjutsade sedan hem mig och Q och det kan vara den roligaste bilresan på mycket länge. Bara att tala om "det finns många bra bakvägar också" som herrn utbrister och Karins alla påkörda harar och mcdonaldspåsar, ah what ever, det går inte att beskriva glädjen som infann sig i bilen. På söndagen packade Nähl och Branzell in sig i bilar och så begav vi oss till Lidköping och Läckö slott. Sista stoppet blev "spiken" för och äta mat och glo på fina båtar. Väl hemma i Kumla igen var jag nöjd och belåten efter ännu en lyckad helg. Och vad som är det bästa är att jag har två helger till att se fram emot.

Innan jag begav mig till gbg i fredags drog jag med Tobias ut till hans stuga för att åka vattenskidor, och så fick jag även äran att lära mig köra båt. Lite misstag skedde dock då vi skulle lägga till vid bryggan då jag på något vänster gjorde så att båten stannade lite tidigare än vad Tobias hade räknat med vilket slutade med att det blev ett litet plums för herrn, möhö!

Nu ska jag nanna, helt slut efter första träningen med IFK Kumla.

1 kommentar: