måndag, november 09, 2009

Jag har tur som har en mamma som du, grattis på födelsedagen!

Vetskapen om att du alltid finns där för mig är en vetskap som gör mig trygg. Det är också en vetskap som får mig att känna mig villkorslöst älskad. Du är en klok och insiktsfull person. En person som gärna skrattar, roar sig och njuter av tillvaron. En problemlösare och en fixare, det välkända och kanske urvattnade uttrycket att problem är möjligheter som kommer med bakändan först – det vet du. Du ser bortom den skrovliga ytan och möter varje människa för vad hon är. Då jag tänker på vad du har betytt för mig fylls jag av tacksamhet och beundran. Du har funnits där från mitt första ögonblick och fram tills nu, och alltid har du varit beredd att trösta, visa och lyssna. Du har hunnit lära mig ett och annat så att jag skapligt kan stå på egna ben. Ändå är du och förblir min mamma. Att ha en mamma som du innebär att ha en trygg bas i livet, en klok och stark människa som man alltid kan gå till med sina bekymmer.

Jag älskar dig Jeanette - Hipp hipp HURRA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar