tisdag, oktober 20, 2009

Igår körkort - idag sidoledbandsskada! Jag och anna hoppade in på vårdscentralen och i väntan på att jag skulle få kolla knät så tog vi en spontan vaccination för svininfluensan - catching. I vilket fall som helst så konstaterade läkaren att det var en skada på sidoledbandet. Förstår inte hur ont jag har. Bilresan hem från moster i kumla sprutade det tårar varje gång jag skulle koppla eftersom varje gång jag använder knät så gör det brutalt ont. Dessutom förstår jag inte hur skadan kom. Ett steg ner från trappan, knak, kras och en smärta som inte går att beskriva. Efter läkarbesöket kände jag iallafall mig en gnutta positiv, inte menisken, puh. Men ett telefonsamtal senare satt jag återigen där med gråten i halsen -"dom på vårdcentralen vet inte vad dom pratar om, det låter som en värre skada, du bör gå till rehab". Så här sitter jag nu hemma i lägenheten medans mina lagkamrater springer runt på berna beu och lirar fantastisk fotboll. Jag står maktlös. Får vänta ut kvällen och natten och när klockan slår 08.00 ska jag flyga upp ur sängen, greppa telefonen och ringa till rehab för att få en tid.

1 kommentar:

  1. men va faan jackie,. det va inte roligt att höra! hoppas att det inte är så farligt allt som allt ändå., du har maximalt med otur snutten! åhh, lycka till imorn iaf <3<3

    SvaraRadera