fredag, september 04, 2009

Okej, jag måste få skriva av mig nu när jag sitter här och inväntar min alldeles för bra pojkvän. Vi har nyligen blivit sambos, och jag vet att vissa skakar på huvudet och rynkar näsan åt det, dem menar att det är för tidigt att flytta ihop när man bara har varit tillsammans i 4½ månad. Vissa undrar mer om vi inte kommer att tröttna på varandra - medans andra mer säger - "är ni kära så går allt" och att, helt kort och gott sagt - "klart ni ska köra". Jag säger mer att jag aldrig har varit mer säker på ett val som jag har gjort. Jag säger att man måste prova på för att veta. Det kommer tillfällen i livet när man har chansen att prova sina vingar. Det finns saker som känns som om det var menat, som att framtiden skulle bli så här och inte på något annat sätt. Jag brukar följa mitt hjärta när huvudet och känslan är oense, men i just detta ögonblick var hjärtat och huvudet i samro, dem var överens och dem skrek - "jajaja". Vågar man så har man vingar, och jag lovar er att man kan flyga - om man bara vill. Den här flytten kommer gå som smort. Jag tror verkligen inte att vi kommer att tröttna på varandra då jag går i skolan och b-friend jobbar på dagarna och att vi båda sen har kvällsrutiner som är att träna. I mina ögon kan det inte bli bättre än så här. Jag har egentligen ingenting att förklara då jag är lyckligare än någonsin förr. Valet är mitt och så länge det känns bra, vandrar jag ständigt med ett leende på mina läppar....

Brodin sa det så bra för bara några sekunder sedan - "man ska inte vara rädd för att prova på något som man känner starkt för, vad än andra tycker - testa vad livet har att bjuda på, annars växer man aldrig som människa" Hon är klok den där damen.

2 kommentarer:

  1. ojoj det va bra sagt av emmlan, om det nu va emelie brodin? :D haah kanske det inte va :O

    SvaraRadera
  2. klart det var jag som sa det marieeeee, emelie brodin kan sin grej :D

    SvaraRadera