torsdag, september 10, 2009

Mitt liv, som i just denna period mestadels består utav träning, träning, träning och återigen träning börjar ta ut sin rätt. Jag är fysiskt och psykiskt trött. Drömmer mig bort om att bara få ha en heldag utan en enda träning och bara få sova ut. Men så funkar det inte riktigt i det riktiga livet, iallafall inte just nu. Idag har jag lirat basket och efter det gick jag och anders karlsson iväg till gymmet för att han skulle lära mig övningar med fria vikter. Nu sitter jag på svenska lektionen och väntar på att spanskan ska börja där vi har prov. Slutar egentligen 16.40 men har träning som börjar 16.30 så missar 40 minuter av lektionen. Ikväll efter träningen kommer sara och malin på besök och vi ska laga tacos och bara gotta oss och ha det bra. Imorgon är det morgonträning som gäller och efter det simning. MEN, gudarna ska veta att samtidigt som jag faktiskt är enormt trött i såväl kropp som knopp så finns det inget annat som driver mig lika väl som att träna. Det är mitt eget val att egenträna och att faktiskt gå ner en extra gång till gymmet eller att ta några extra simtag. Utan all träning skulle jag nog inte vara mig själv. Nu har jag kommit igång med fria vikter och innan veckans slut har jag en kravanalys i min hand som min tränare har skrivit. Jag ska bli bättre och jag ska ta nästa steg. Det finns inga genvägar - that´s it. Jag brinner för fotbollen och jag ska lyckas no matter what it takes, det har jag lovat mig själv.

Patrik Säfström
För mig är en relation trygghet!

Att kunna känna sig trygg, och
veta att man har en andra halva
som finns för en när man behöver
den. En som lyssnar, förstår och
kan hjälpa.

En relation är så mycket mer än bara
kärlek! Det är vänskap, passion,
glädje, upplevelser som spelar in.
Jag älskar dig

2 kommentarer:

  1. Du är grym !
    Snart sitter vi och kollar på dig på tv:n

    :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig där, mitt liv består nu mest av träning träning träning och åter träning, gäller att ta det lite lungt ibland med dock å låta kroppen vila lite då å då med=) hihihi men det vet du nog=) Ha en fin dag å lycka till idag!

    SvaraRadera