tisdag, december 18, 2012

Måndagar här på Gran Canaria är förenat med att alla guider går ut tillsammans för att fira att ännu en hård arbetsvecka har avklarats. Igår var vi ett gäng tjejer som dock inte orkade veva armen i luften & svänga på höfterna, så istället tog vi en hemmakväll med nötter, tjejsnack & mys. Kvällen slutade dock inte som vi hade tänkt. 02.00 åkte jag, Cajsa, Elin & Erik hem ifrån sjukhuset efter 2,5 timmas väntan. Boven i dramat? Som vanligt jag. Kropp & hjärna samarbetar inte sådär jätte bra, så när hjärnan stänger av alla signaler om att kroppen inte mår bra, måste kroppen själv agera. Det hela slutade med hjärtklappning, suddigt seende, kräkningar, svimningar & panikångest. Efter en obehaglig sjukhusvistelse där dom testade mig för bröstcancer & influensa fick jag tack & lov besked om att det var det sistnämnda. Vaknade imorse & biverkningen ifrån morfintabletten jag fått fick det att kännas som att jag blivit överkörd av ett tåg. Har sovit hela dagen & sitter nu & är avundsjuk på alla kollegor som ska iväg på blue award med efterföljande utgång. Jag då? Jag mumsar barnmat som är den enda mat jag får äta under 3 dagar & käkar medicin. Livet har ju varit bättre, men mina bröst har jag iallafall kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar