måndag, september 03, 2012

Ett leende klär dig bättre än vad kläder någonsin kan göra, punkt. Jag har gått ifrån att vara en modegalen tjej som tyckt att kläder, accessoarer & skor har varit det viktigast i livet till att bli en avslappnad tjej med leendet på rätt plats & som inte bryr sig någorlunda mycket om kläder. Kan dra en liten parallel om vad jag menar: tänk er ett stort flottigt femstjärnigt hotell som har kostat miljontals kronor att bygga upp, men inne i kärnan, i receptionen, står två människor som bemöter gästerna utan leende & med en uppsnofsig attityd. Det här hotellets gäster känner sig ofta dåligt bemötta & klagar på hotellet rent generellt. Tänk er istället ett litet tvåstjärnigt hotell som inte har mycket till utseende men där det jobbar underbara människor som bemöter alla gäster med ett glatt humör. Det här hotellet har ofta glada stamgäster som återkommer år efter år för att dom är så nöjda. Vad jag menar är att det spelar ingen roll hur du ser ut eller hur mycket pengar du lagt ner på kläderna du har på dig, för i slutändan är det hur hjärtat mår & det du utstrålar som spelar roll. Därför spenderar jag hellre mina pengar på upplevelser & minnen som gör mig glad, än på dyra kläder som inte kommer att ge mig så mycket mer än ett fint yttre. Men som jag sa tidigare, det som klär en människa bäst, är ett leende. & det kan inte ens den rikaste finna i en butik, punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar