måndag, juli 16, 2012

Fredagen den trettonde blev precis så otursam som jag hade räknat med. Backade in i en bil det första jag gjorde på morgonen & sen fastnade jag i hissen. Tummen upp! Den där "gosiga" oturen följer mig ganska bra i fotspåren. Igår när jag skulle kliva av bussen inne i stan så hände såklart det som bara inte kan hända. Jag satt ner, höll i mig i en av stängerna som går från golv till tak. Tryckte på stoppknappen, reste mig upp & skulle kliva av. Det är väl inte så svårt? Förutom att jag inte kom av. Istället rycktes jag tillbaka & insåg till min fasa att jag hade fastnat med fingret & ringen mellan en av stängerna & en glasruta. Fastkilad, ganska rejält. Så dörrarna stängdes & jag blev kvar på bussen ett bra tag. 5 stycken turkar & 4 hållplatser senare kom jag tillslut loss & fick skamsen gå tillbaka dem hållplatser jag ofrivilligt åkt med extra på. Snacka om walk of shame..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar