söndag, november 27, 2011

Ny vecka inleds imorgon - nya tag ska tas, den meningens innebörd har fått sig ett rejält skjut uppåt då den gångna veckan har varit en ganska så hektisk och kaotisk vecka. Karma is a bitch? Jag borde ha varit riktigt elak mot någon.. Why? Ni vet att jag i ett tidigare inlägg berättade om att jag fick klaustrofobi känslor när jag gick in i kylrummet på jobbet? Lite skräcktankar om att dörren skulle gå i baklås och att jag skulle bli mördad därinne. Hälften blev sanning. Och eftersom jag är vid liv när jag skriver det här så kanske ni förstår vad som hände mig? Dagen efter att mina händer fått känna på riktig hetta blev jag alltså inlåst i kylrummet. Dörren for igen och gick i baklås, och där stod jag som ett frågetecken med ett "shit" uttryck i ansiktet. What to do! Ganska obekväm situation som jag hoppas att jag aldrig hamnar i igen. Lite krysshopp, lite höga knän, lite upphopp och långa femton minuter senare kom jag ut. Shit happens, eller så fick herrn above lite krasch i hjärnan, som alla vet ska man lägga kyla där man bränt sig, men kom igen, ett dygn senare och hela kroppen? Nä, det tycker jag faktiskt inte om.

Håller tyst om min gångna natt. En pappa som skakar på huvudet och hånflinar lite, en mamma som inte är allt för glad och en nedspydd bildörr, säger jag ingenting så har jag ingenting sagt. Tur att man fick några timmar hos kusinerna i Hova idag, bättre slut på en taskig vecka kunde jag inte ha fått. Dom får en att må bra, dom där hovaborna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar