torsdag, april 07, 2011

Absence makes the heart grow fonder.

Brist på motivation över matlagning så dagens lunch bestod utav havregryn och vatten, även kallat havregrynsgröt, yummie. Gympasset är avklarat och snart ska dammråttorna försvinna in i dammsugaren innan det är dags för 2 timmars fussball. Solen skiner och humöret är på topp, dock var det riktigt jobbigt att ta sig till gymmet. Hoppade löpningen och tog cykeln istället, men när man får trampa i nedförsbacke - då antar jag att det blåser ganska så rejält.

Saknar mina Örebroare och min familj galet mycket!!!!!!!

- Follow your heart, damn right, I´m so scared. Kan man inte få en förhandsvisning av hur livet ter sig för alternativ A och alternativ B så det blir lättare att välja? Jag är så rädd att välja fel, så rädd att jag ska ångra mitt beslut. Fast å andra sidan är jag en sån där löjlig varelse som tror på ödet, så vilket beslut jag än väljer vet jag att jag valde det pågrund utav en anledning. Alternativ B har alltid vägt tyngst, 90-10, men det är dem där 10 procenten som är otroligt jobbiga. Dem 10 procenten som kommer innebära en tyngd i hjärtat av att ha svikit folk, att inte ha levt upp till deras förväntningar. Men samtidigt får jag inte glömma bort att det är mitt beslut och att det är jag som ska leva mitt liv. Varför lägger jag då så stor vikt av vad andra kommer tycka och tänka (?) när det är huvudsaken att jag mår bra? Nu är det dags att vända på steken. Alternativ B, jag tror att du och jag kommer bli tillfreds med varandra, och dem där otrevliga 10 procenten kommer sakta men säkert att tyna bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar