tisdag, februari 01, 2011

Felix qui potuit rerum cognoscere

Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud - men du kan hindra dem från att bygga bo. Och vet ni? Dem där nedrans fåglarna har flygit all världens väg. Vet ni hur skönt det är att vakna upp och känna lycka? Att innerst inne känna en längtan till att få göra dagens händelser till underbara minnen? Hade en underbar dag igår. Vaknade upp bredvid mitt gull, åkte och gymmade med min tvillingsjäl, mötte upp med min lifetime friend, provade sushi för första gången med bästa sällskapet, spöade nästan pojken min på bowling, och avslutade dagen med att mysa framför en thriller. "Små smulor är också bröd"!

Efter 2,5 timmes gym idag känner jag mig en aning trött, men schemat över dagen är fullspäckat och här stryks inget från listan. Åker snart till Kumla för att börja flytten till Karlstad och väl på plats ska jag inta hemmafru rollen och laga en god middag åt mig och pojkvännen. Lite snäll måste man vara när man slipper sova själv första natten i nya lägenheten.

Har två nyheter att berätta:

1. Blir sambo på min 20 årsdag
2. Har börjat blogga för en tidning

Nyfikna? Då drar jag ut på det lite längre! Berättar mer i veckan..

1 kommentar: