tisdag, september 14, 2010

Ett år som sambo idag. Hurra till oss, men ett ännu större hurra till Pipen som fyller hela 21 år.. Grattis hjärtat.
Livet är lite som en berg och dalbana. Både känslomässigt och på besluts fronten. Jag vet inte riktigt vad jag vill med mitt liv. Vad vill jag gå in helhjärtat för och plugga vidare till? Vad vill jag med fotbollen? Vill jag lira för att det är så fruktansvärt kul och se hur långt jag kan komma, eller vill jag absolut nå så långt man kan komma? Vilken stad vill jag ska vara min framtida hemort? Jag fyller snart 20 år, inte längre tonåring. Jag är inte bra på beslut, på vuxenlivet. Hellre 5 år och bara följa strömmen, inga som helst måsten. Men kanske är det nu det "riktiga" livet börjar? När man måste ta egna beslut, välja riktning på sitt liv. Jag är inte riktigt vän med den tanken ännu, så jag skjuter på allt lite. Lever här och nu, på avstånd till alla beslut, och bara njuter av hur mitt liv just nu är format. Som lycklig ettårig sambo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar