onsdag, maj 26, 2010

Baaboom, nu är betygen satta och det finns ingen som helst återvändo. Jag har kämpat och offrat blod, svett och tårar för att det ska stå ett M framför dem flesta VG och jag har lyckats. Kan inte bli mer än nöjd. Att ha den känslan - att jag inte hade kunnat göra mer än vad jag gjort, är en känsla som skapar trygghet hos mig. Jag behöver inte känna ångest och skam för att ha skitit i skolan eller för att inte ha presterat maximalt, för det är två saker som jag har tagit en väldig distans ifrån. Vissa tror sig sitta på faktan om att jag inte har varit mycket i skolan, men där kan jag sätta upp en hand och verkligen säga stopp. Jag, Anna och Sara var de ända som valde inriktningen baserat på idrottsvetenskap och därmed läste träningslära, ledarskap, testledarutbildning och friluftsliv vilket resulterade i mer eget ansvar och desto mer jobb hemifrån. Tråkigt i och med klassgemenskapen, men ändå lärorikt ur ett annat perspektiv. Ikväll hyllar vi tillsammans vår klass med mat på fjärde våningen och hoffmaestro på Ritz. Ingen kan sätta käppar i hjulet för att den här kvällen kommer bli en kväll att minnas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar