tisdag, januari 05, 2010

Sistra mí.

Syster åker hem imorgon, och jag är delad. Delad för att jag inte har hunnit med att träffa henne så mycket som jag velat. Delad för att det nu återigen är 4 månader kvar tills vi ses igen och delad för att jag gärna hade velat haft henne kvar i Sverige. Å andra sidan är jag även delad för att jag vet att hon åker tillbaka till en värld som hon älskar. Hon har sin pojkvän som väntar. Hon har en utbildning. Och hon har en stad som tar henne med storm. Hon har två världar som med öppna famnar tar emot henne, och är hon lycklig - så är jag lycklig. Även fast det är med tårdrypande kinder som jag vinkar hejdå till henne ännu en gång så leer jag inombords. Ingen annan än jag är hennes syster. Ingen annan än jag vet vad det är vi delar. Och ingen annan än just jag vet hur mycket hon betyder för mig. Så kommer det alltid att vara, oavsett det stora havet och de tusentals milen som skiljer oss åt. Mitt hjärta vet vart det hör hemma!

1 kommentar:

  1. Det här var nog det vackraste jag någonsin läst. Jag älskar dig min lillasyster. Jag kommer bära halsbandet med all kärlek som finns att ge. Och du anar inte hur mycket jag önskar att du kunde följa med...

    SvaraRadera