tisdag, december 08, 2009

Drömde om matematik inatt. Siffror flög hit och dit och det var den värsta mardrömmen jag någonsin har haft. Kom aldrig riktigt in i djupsömnen utan låg och vred mig och tänkte massa tankar hela natten lång. Tänkte på om batterierna i miniräknaren fungerade, att jag hade ställt väckarklockan, att jag hade en penna och sudd hemma. Inget sånt hände, men istället kanske det värsta tänkbara? Innan proven delades ut nös jag. Och jag lät inte nysningen fulländas, utan jag stoppade den. Kändes som om hela huvudet sprängdes och adíos med alla hjärnceller. Provet var dödssvårt men jag tror jag lyckades skrapa ihop lite poäng mellan alla gånger jag tittade upp i taket, snurrade med tummarna och kollade ut på allt folk som stressade fram och tillbaka på gatan. Så godkänt ska jag nog få, until that, time out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar