fredag, november 27, 2009

Att Patrik själv tog initiativet att inta soffan när min kära vän Malin blev våran nattgäst denna natt var något som fick mig att hastigt dra efter andan. Hur bra sambo? Jag själv är någorlunda trött idag. Är inte van att sova utan min lille plutt så jag gick upp en liten stig emellan sängen och soffan och där vankade jag fram och tillbaka och sov lite här och där. Det bjöds på tacos igår. Jag och Malin hade bestämt oss för att vi skulle laga något kul, något lite utöver det vanliga och absolut inte tacos. Väl i mataffären och bland alla tusentals val av maträtter blev vi något snurriga och beslutsångesten satte in. Så väl hemma i lägenheten satt vi sedan fastklistrade framför mammas pojkar och åt maträtten vi absolut inte skulle laga. Den förevigt återkommande tacosen. Så kan det gå, men gott var det. Nu är jag hemma på en liten paus. Hade mattelektion 10.00 - 11.00 och väntar på att nästa lektion 12.20 - 13.20 ska börja - sen gott folk, sen är det helg. Och långhelg för min del, halleluja för lediga måndagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar