söndag, juli 19, 2009

VART ÄR PATRIK?

Syster Qarolines blogg:

"Ungefär så här kan man väl sammanfatta min lördagkväll: Goda drinkar, en partyglad lillasyster som körde breakdance i badkaret, en bästis Fedja som alltid får en på bra humör, höhöhöhiiiii, Förfest á la Markus med Ölspelet, Pyramiden och fotbollsspelare, Niklas som spillde ut en drink över hela mig som vi sedan försökte torka med hårfön, en lång och vinglig promenad i högklackat till Frimis, på något konstigt vänster fixar jag VIP, återuppslutning med mina älskade tjejer, Rosa Pantern för 240:-, en försvunnen Patrik, tjugomiljoner telefonsamtal senare - fortfarande ingen Patrik, snabbvisit och kisspaus på Burger King, taxi till Adolfsberg för att leta efter Patrik utan framgång, knackar på, ringer på, ingen Patrik, Erik utmanas på NHL av lillasyster och mitt i en period slutar Eriks spelare att röra sig - Erik har somnat med playstationkontrollen i handen, mysig kväll, vaknar upp, fortfarande ingen Patrik, frukost på altanen och fortsatt letande, frågan kvarstår, VAR ÄR PATRIK? framåt eftermiddagen dyker han upp, vart han varit vet bara gudarna, han själv tror han har gått hem till Adolfsberg från stan, kom på att han inte haft några nycklar och sov på altanen, ingen mobil för att kontakta någon, bra kille. Nu är iallafall allt i sin ordning, så nu ska hela karavanen äta jordgubbar och glass framför en film. Söndag, återhämtningsdagen. Tummen upp för en helg att minnas."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar